زندگی زناشویی موفق
هر زوجی آرزو دارند بتوانند زندگی زناشویی مشترک خوبی در کنار همسرشان داشته باشند و در صورتی هم که اختلافی بینشان پیش آمد بتوانند مشکلاتشان را خودشان حل کنند.

توصیه هایی برای ایجاد یک زندگی زناشویی موفق و مناسب

برای اینکه شما و همسرتان زندگی مشترک و زناشویی خوبی را تجربه کنید لازم است که در همه زمان ها با یکدیگر برخورد مناسبی و ارتباط موثرتری داشته باشید. در این بخش از نمناک به بیان بهترین توصیه هایی برای ایجاد یک زندگی زناشویی مناسب پرداخته ایم.

چند نکته همیشگی در زندگی زناشویی

احساس مسئولیت کنید

برای اینکه یک زندگی زناشویی موفق داشته باشید لازم است که نقش خود را در رابطه بپذیرید و در زندگی مشترکتان مسئولیت پذیر باشید . با پذیرفتن مسئولیت در زندگی می توانید با همسر خود ارتباطی صمیمی برقرار کنید.

به همسر خود احترام بگذارید

اگر می خواهید زندگی مشترک خوبی داشته باشید به احساسات همسرتان اهمیت دهید و هنگام تصمیم گیری درباره ی مسائل روزمره به نظرات همسرتان به اندازه ی کافی اهمیت بدهید و عقاید او را جدی بگیرید.

همدیگر را در آغوش بگیرید

برای ایجاد یک ارتباط قوی با همسر خود تماس بدنی بیشتری با همسرتان برقرار کنید مثلا او را ببوسید ، در آغوش بگیرید و یا دستانش را در ستتان بگیرید . انجام این کارها سبب می شود در بدن شما اکسی توسین بیشتری آزاد شود و رابطه قوی تری با هم داشته باشید.

بغل کردن

تفاوتهای همدیگر را بپذیریم

همه ما در زندگی مشترک با یکدیگر اختلاف نظر و تفاوت هایی را داریم اما یک زندگی زناشویی موفق زندگی است که در آن زن و مرد تفاوت ها همدیگر را بپذیرند.

اعتماد کنید

اگر همسرتان درباره ی چیز خصوصی و مهمی به شما اعتماد کرد و آن را با شما در میان گذاشت، هرگز نباید با بی فکری آن را با کس دیگری در میان بگذارید زیرا این کار اعتماد را از بین می برد و هرگز از این مسائل به عنوان نقطه ضعف، در مشاجرات و بحث هایتان استفاده نکنید و به صداقت همسر خود احترام بگذارید.

از او قدردانی کنید

همیشه که نباید برای همسرتان هدیه های گران قیمت بخرید بلکه شما می توانید با یک نوشته کوچک داخل بسته ناهار همسرتان قرار دهید تا او با خواندن آن احساس شادی کند . قدردانی از همسر باعث نزدیک شدن دلهایتان به یکدیگر خواهد شد چرا که با این کار به همسرتان می فهمانید که به او توجه و علاقه دارید .

اجازه دهید همسرتان زمانی را به خود اختصاص دهد

آقایان گاهی به تنهایی نیاز دارند و دوست ندارند مشکلاتشان را با دیگران در میان بگذارند در این مواقع به همسرتان اجازه دهید زمانی را به خود اختصاص دهند و با میل خود دوباره ارتباط برقرار کند و به ارتباطش پایبند باشد. بهتر است شما اگر همسرتان مایل به برقراری ارتبط بود به حرف هایش خوب گوش دهید و او را درک کنید.

گوش دادن

تلاش نکنید همسرتان را تغییر دهید

اگر می خواهید همسرتان با شما ارتباط قوی و موثری برقرار نماید و از شما فاصله نگیرد ، هرگز نخواهید همسرتان را تغییر دهید و به او نگویید که تو همان که من می خواهم نیستی زیرا او این چنین از شما فاصله خواهد گرفت پس همسرتان را همانگونه که هست ، بپذیرید و تلاش کنید تنها خوبی های همسرتان را ببینید . 

این رفتارها را در اتاق خواب انجام ندهید

برای داشتن یک ارتباط موثر نباید کارها و رفتارهایی را در اتاق خواب انجام دهید زیرا اتاق خوابتان تنها محل آرامش شما و ارتباط با همسرتان است پس هرگز درون اتاق خواب جر و بحث و دعوا نکنید و مسائل کاری خود را وارد خانه نکنید . مشکلاتی مانند خستگی در اتاق خواب، عدم گفتگو، عصبانیت و … یک بیماری هستند که باید هر درمانی را برای مداوای آنها به کار ببرید و زندگیتان را مستحکم تر از قبل نمایید .

ارتباط صادقانه با همسرتان برقرار کنید

هنگام صحبت با همسر خود احساسات و افکارتان را صادقانه بیان کنید چرا که همسرتان قادر نیست ذهن شما را بخواند و پی به احساس شما ببرد . اگر با همسر خود گفتگویی داشتید سعی کنید به حرف های او بدون خجالت دادن، مقصر دانستن و مشاجره ، گوش دهید . عدم گفتگوی صادقانه و گوش ندادن به صحبت های همسر سبب رنجش، عصبانیت، و ناامیدی در ارتباط خواهد شد .

 انصاف داشته باشید

انصاف را به ارتباطتان برگردانید و آن را ارتقا دهید و هنگام تقسیم وظایف، ابراز نیازها، اظهار نارضایتی، مدیریت مالی زندگی، پدر یا مادری کردن، و حمایت از دیگری انصاف داشته باشید . 

ارتباط زناشویی را اولویت زندگیتان قرار دهید

اگر تا به امروز در زندگی مشترک خود به مسائل دیگر مانند شغل، بچه، و علایق شخصی بیش از ارتباط زناشویی اهمیت داده اید ، با این کار نا خودآگاه زندگی خود را در آستانه نابودی قرار داده اید . پس برای داشتن یک زندگی مشترک خوب ارتباط زناشویی را اولویت اصلی زندگی قرار دهید زیرا هیچ چیز در زندگی زناشویی، مهم تر از ارتباط بین زن و شوهر نیست.

روابط عاطفی

با همسرتان به خوبی رفتار کنید

بارها در نمناک به این مورد مهم اشاره کرده ایم که با همسر خود با مهربانی، ملایمت، صبر و خودکنترلی رفتار کنید و حتی اگر همسرتان گاهی رفتار بدی با شم داشت کارش را تلافی نکنید بلکه در جواب این رفتار با او مهربان و خوب باشید زیرا رفتار شما در او اثر می گذارد و باعث می شود تا او قدر شما را بداند .

جمله هایتان را با تو آغاز نکنید

به جای اینکه همیشه در گفتگو با همسرتان از واژه تو استفاده نمایید جمله را با واژه ی “من” شروع کنید زیرا اینگونه همسرتان احساس مقصر بودن نخواهد داشت . مثلا بگویید” من احساس می کنم داری طردم می کنی”. و خیلی شفاف به جای افکارتان، احساستان مانند ناراحتی، عصبانیت، خوشحالی، تنهایی، ناامیدی و … را با همسرتان در میان بگذارید زیرا اینگونه او می توان ارتباط بهتری با شما برقرار کند. 

انتقاد را کنار بگذارید

همیشه کارها و رفتار خوب همسرتان را در نظر بگیرید و از او به خاطر خوبی هایش تشکر و قدردانی نمایید . بهتر است انتقاد را کنار بگذارید و هرگز روی رفتارهای همسرتان که شما را آزار می دهد تمرکز نکنید . 

بهترین نکات برای زندگی زناشویی موفق

4.7280
این مطلب مفید بود ؟26119
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
وبگردی