ورزش هر ماه
متولدین ماه های مختلف باید با توجه به خصوصیات خود ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا نتیجه بهتری در کاهش وزن داشته باشند.

ورزش مناسب برای کاهش وزن برای متولدین ماه های مختلف سال

متولدین هر ماه از سال خصوصیات مخصوص به خود را دارند،برخی از آنها زندگی توام با هیجان را می پسندند و برخی دیگر زندگی آرام . این تفاوت در خصوصیات موجب می شود که انتخاب های آنها نیز بر اساس شیوه های متفاوتی باشد.

به طور مثال متولدین ماه های مختلف سال با توجه به خصوصیات رفتاری خود ، برای کاهش وزن ورزشهای متفاوتی را انجام می دهند .باید بدانید که برخی ورزش ها برای متولدین برخی از ماه های سال مناسب تر است.در این بخش از تناسب اندام نمناک با ورزشهای مورد علاقه متولدین هر ماه برای کاهش وزن و لاغری آشنا می شوید.

بهترین ورزش برای لاغری در متولدین ماه های مختلف

فروردین

بهترین راه کاهش وزن برای متولدین فروردین ، ورزش های رقابتی است. متولدین فروردین کارهای چالشی را دوست دارند و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند . رقابت کردن به آنها انگیزه می دهد.

تجربه کردن کارهای جدید را دوست دارند اما از اینکه به تنهایی در این راه قدم بردارند خیلی سریع خسته و کسل می شوند. به همین علت برای کاهش وزن ، فعالیت های خود را به طور دسته جمعی انجام می دهند . فعالیت های ورزشی مانند ایروبیک پیشرفته ، تایبو و دو سرعت برای متولدین این ماه بسیار مناسب است.

اردیبهشت

متولدین ماه اردیبهشت معمولا جذب چیزهای گران قیمت و لوکس می شوند و اگر چیزی توجه آنها را جلب نکند ، هرگز به سمت آن نمی روند . بنابراین محیط های زیبا و لوکس را برای انجام تمرینات ورزشی انتخاب می کنند و پول زیادی بابت ورزشگاه های شیک و پیشرفته هزینه می کنند.

متولدین این ماه استقامت بالایی دارند بنابراین ورزشهایی مانند وزنه برداری ، مسابقات طناب کشی ، کریکت ، راگبی و شنا برای متولدین اردیبهشت جهت کاهش وزن مناسب است.

وزنه برداری

خرداد

متولدین خرداد به راحتی خود را با شرایط وفق می دهند . ورزش پیاده روی سریع و دو برای خرداد ماهی ها مناسب است زیرا از حرکت کردن به جلو لذت می برند مخصوصا اگر با دیگران این ورزشها را انجام دهند چرا که حین ورزش می توانند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. متولدین خرداد ماه افراد توانایی هستند و توانایی چند کار به طور همزمان را دارند. آنها از ورزش هایی که نیاز به استفاده از قوه تعقل دارد، لذت می برند.

بیلیارد ، لژ سواری ،تنیس دو نفره ، یوگا و پیلاتس برای متولدین خرداد بسیار مناسب است.

تیر

متولدین تیر ماه اغلب خانه دار هستند . بنابراین برای کاهش وزن بهتر است از آشپزخانه شروع کنند . تیر ماهی ها عاشق درت کردن غذا هستند و ناراحتی و غصه خود را با خوردن غذا پنهان می کنند و از تجربه های جدید لذت می برند.

بنابراین برای کاهش وزن می توانند با راحتی از یک رژیم غذایی سالم و کم کالری استفاده کنند .همراهی خانواده با متولدین تیر ، آنها را در بهترین زمان به اندامی ایده آل و سالم می رساند .همچنین این افراد به ورزش های گروهی در آب نیز علاقه مند هستند.

بنابراین ورزشهایی مانند قایقرانی ، هاکی روی یخ و واترپولو برای آنها مناسب است.

مرداد

متولدین مرداد از جلب توجه و دیده شدن لذت می برند . بهترین روش برای کاهش وزن ها انجام فعالیت های ورزشی رقابتی به صورت گروهی است . آنها توانایی درخشیدن در جمع را دارند که خود تشویقی برای ادامه فعالیت و کاهش وزن آنها است .مردادی ها به طور ذاتی ، رهبر به دنیا آمده اند . آنها از استقامت و توان بالایی برخوردار هستند.

ورزشهایی مانند والیبال ، فوتبال و بسکتبال به آنها انگیزه کافی می دهد و از کینک بوکسینگ، بدنسازی و همچنین یوگای قدرتی لذت می برند.

فوتبال

شهریور

متولدین شهریور ایده آل گرا هستند و اگر سریع به اهداف خود نرسند به سادگی ناامید می شوند . اما همین ناامیدی موجب تلاش بیشتر و انرژی وافر آنها برای شروعی دوباره است.

متولدین این ماه برای ثابت قدم بودن خود نیازی به محرک ندارند و خود انگیزه تلاش برای ادامه مسیر هستند . بهترین روش کاهش وزن برای آنها این است ورزش مورد علاقه خود را انجام داده و در آن ثابت قدم باشند.

پیلاتس، یوگا، دوچرخه سواری، فوتبال و هاکی جزو مناسب ترین ورزش ها برای این متولدین شهریور است.

مهر

متولدین مهر زیاده خواه نبوده و تعادل در هر کاری را دوست دارند . آنها فعالیت های چالشی را نمی پسندند و مایل به دنبال کردن ورزشی هستند که با زندگی نرمال آنها همخوانی داشته باشد . با اینکه کاهش وزن یکی از اهداف آنها است اما دوست ندارند که این هدف استرس و خللی به زندگی آنها وارد کند.

مهر ماهی ها تنهایی را دوست ندارند بهترین شیوه برای آنها این است که به دنبال یک همراه باشند تا به آنها انگیزه دهد. زیرا به بهترین شکل ممکن می توانند زمان خود را با دیگران شریک شوند .به طور کلی از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران لذت می برند . تنیس و ژیمناستیک برای متولدین مهر مناسب است.

آبان

هنگام صحبت درباره کاهش وزن ، متولدین آبان نقطه مقابل مهرماهی ها هستند .آبانی ها کارهای بزرگ و چاش برانگیز را دوست دارند و ورزشهای رزمی مانند کیک بوکسینگ آنها را ذوق زده می کند . آنها از وارد کردن فشار بر بدن خود هراسی ندارند و می توانند علاوه بر انجام ورزشهای سنگین ، رژیم های سخت را نیز رعایت کنند.

هنرهای رزمی ،بوکس و دوی استقامت از ورزش های مناسب برای افراد سختکوش متولد آبان محسوب می شوند.

بوکس

آذر

اگر تنها هدف از ورزش کردن ، کاهش وزن باشد متولدین آذر ماه ، علاقه ای به انجام آن نخواهند داشت .آنها باید از کاری که انجام می دهند لذت ببرند . به همین دلیل ورزشهای هیجانی برای آنها بهتین فعالیت است.

آنها ماجراجویی و ریسک کردن را دوست دارند .و از روزمرگی بیزار می باشند آنها به دنبال رهایی از عدم تنوع و روزمرگی ها هستند . به همین دلیل ورزش های کسالت آور نه تنها موجب لاغری آنها نمی شود بلکه انگیزه ورزش کردن را نیز سلب می کند.

گشت و گذار طولانی در طبیعت، دوچرخه سواری، اسکی، پیاده روی تند ، کوهنوردی و اسب سواری بهترین گرینه برای آذرماهی ها است.

دی

دی ماهی ها افراد منظمی می باشند آنها به داشتن برنامه ریزی دقیق برای همه موارد مانند ورزش و رژیم غذایی علاقه دارند و خود را در برابر اهدافشان مسئول می دانند . متولدین دی ماه به مصرف غذاهای ارگانیک علاقه مند هستند.

بهترین انتخاب برای کاهش وزن افراد دی ماهی ، ثبت نام در باشگاههای ورزشی است زیرا برنامه خاص و منظمی را در طول هفته دنبال می کنند .متولدین دی ماه افرادی کاری و اهل عمل هستند و هیچ وقت برای رسیدن به اهداف خود کوتاهی نمی کنند .با توجه به خصوصیات ذکر شده ، این افراد در همه رشته های ورزشی موفق می شوند.

اما به طور کلی تمایل بسیار زیادی به کوه نوردی و صخره نوردی و همچنین ورزش های تیمی مثل فوتبال دارند.

بهمن

متولدین بهمن ماه از آخرین برنامه های رژیم غذایی و ورزش اطلاع دارند و اولین نفری هستند که آنها را امتحان می کنند . اول بودن در هر کاری جزئی از علاقه مندی های متولدین بهمن است، مثلا دوست دارند ورزش های را که تا کنون کسی انجام نداده است را تجربه کنند . به همین دلیل جدیدترین متدهای ورزشی ، انگیزه لاز برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را به آنها می دهد.

ورزش هایی مانند اسنوبورد، پرش ،موج سواری و پرش با اسکی برای متولدین بهمن مناسب است.

اسفند

اگر متولدین اسفند ماه انگیزه روحی و روانی کافی داشته باشند فعالیت بدنی خود را ادامه می دهند. در حقیقت سلامت ذهنی برای آنها از سلامت جسمی مهمتر است.

بنابراین ورزشهای مانند مدیتیشن و یوگا برای آنها مناسب تر است زیرا این فعالیت های ورزشی ، علاوه بر سلامت ذهن موجب سلامت اندامها نیز می شود .متولدین اسفند عاشق آب هستند و در ورزشهایی مانند اسکی آبی، ماهیگیری، قایق سواری در رودخانه و البته شنا تبحر خاصی دارند.

همچنین تای چی، یوگا، پیلاتس و برخی از ورزش ها جدیدتر مانند زومبا برای اسفند ماهی ها بسیار مناسب می باشد.

بهترین ورزش برای کاهش وزن در متولدین ماه های مختلف

467
این مطلب مفید بود ؟5413
منبع : بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ن/ز.ت
وبگردی