خواص چای اولانگ
چای اولانگ دارای خواص و فواید بسیاری برای سلامت بدن است، از خواص عالی نوشیدن چای اولانگ می توان به لاغری، کمک به کاهش استرس و درمان بیماری ها اشاره کرد.

فواید سلامتی و خواص درمانی چای اولانگ

نوشیدن چای در حال حاضر بخشی از فرهنگ و سنت در سراسر دنیا شده است، حتی مردم انگلیس اصطلاح "زمان چای" را پیدا کردند زیرا نوشیدن چای بخشی از فعالیت های اجتماعی آنها است. در ژاپن، آنها مراسم چای خود را دارند که از هزار سال پیش به عنوان بخشی از آیین سنتی خود انجام می دادند. با این حال، امروزه مردم با ترکیب فرهنگ و سنت هایشان، فعالیت نوشیدن چای را به منظور یک هدف دارویی قرار داده اند. یکی از انواع چای که امروزه رایج است، چای اوولانگ می باشد و این بخش از سلامت نمناک به دلیل فواید سلامتی زیاد چای اولانگ است که مردم باید از آن آگاه باشند منتشر می شود.

عملکرد سلول های چربی را افزایش می دهد

سلول های چربی برای تولید انرژی ضروری هستند. اما سلول های چربی استفاده نشده دلایل افزایش وزن هستند. عواملی که باعث ایجاد سلولهای چربی بلا استفاده می شوند مقدار زیادی دارند اما چای حلوائی باعث کاهش یا از بین بردن این عوامل می شود تا سلول های چربی بتوانند بهینه عمل کنند.

کنترل متابولیسم بدن

سوخت و ساز سالم به این معنی است که تمام قسمت های بدن از جمله جذب مواد مغذی عملکرد بهینه دارند. اگر مواد مغذی بهینه جذب نشوند، افزایش وزن تأثیر مستقیم آن است. مصرف چای اوولانگ به طور منظم می تواند به کنترل متابولیسم بدن کمک کند.

خواص چای اولانگ

موجب لاغری شده و خطر چاقی را کاهش می دهد

راحت شدن از چاقی به اندازه بدست آوردن وزن ساده نیست. چاقی شرایطی است که بدن دیگر قادر به کنترل سلول های اضافی چربی در بدن نیست. برای کاهش خطر چاقی توصیه می شود به طور مرتب چای اولانگ بنوشید البته بعد از مشورت با پزشک.

راه حلی برای لاغری کاهش وزن طبیعی

اگر در حال حاضر در برنامه کاهش وزن هستید، فراموش نکنید که چای اولانگ را به عنوان نوشیدنی روزانه خود قرار دهید. با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و پلی فنول که می توانند آنزیم های خاصی را برای تقویت عملکرد سلول های چربی بهینه کنند، به یک راه حل طبیعی برای کاهش وزن تبدی می شوند.

رادیکال های آزاد را حذف می کند

در حال حاضر این یک مسئله عمومی است که تمام غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند قادر به مبارزه با اثر ناشی از رادیکالهای آزاد می باشند. چای اولانگ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند رادیکال های آزاد را به طور کامل از بدن شما خارج کنند.

از پیشرفت سلول های سرطانی جلوگیری می کند

تأثیر مستقیم رادیکال های آزاد اگر بلافاصله با آنها برخورد نشود، تولید سلول های سرطانی است. به عبارت دیگر، چای اولانگ یک محلول ضد سرطان است که باید در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید تا از بروز سرطان جلوگیری کند.

چای اولانگ

منابع طبیعی آنتی اکسیدان قدرتمند

انواع آنتی اکسیدان زیادی وجود دارد اما پلی فنول یکی از قدرتمندترین آنها است. خوشبختانه، چای اولانگ حاوی مقدار نسبتاً بالایی از پلی فنول است که برای تحقق دریافت آنتی اکسیدان روزانه شما کافی است.

سطح کلسترول را پایین می آورد

در بسیاری از مطالعات و تحقیقات علمی ثابت شده است که پلی فنول در کاهش سطح کلسترول مؤثر است. به عبارت دیگر، هنگامی که کلسترول تحت کنترل باشد، خطر برخی از مشکلات جدی قلبی عروقی مانند سکته مغزی و حمله قلبی کاهش می یابد.

درمان موثر اگزما

اگزما یکی از بیماری های پوستی است که در اثر واکنش آلرژیک ایجاد می شود. درمان این بیماری آسان نیست مگر اینکه منبع حساسیت را بدانید؛ با این حال، چای اولانگ می تواند در درمان اگزما موثر باشد.

ترکیبات ضد آلرژیک

همانطور که در نکات بالا اشاره شد، علت مؤثر بودن چای اولونگ در درمان اگزما به این دلیل است که حاوی برخی ترکیبات ضد حساسیت است. با این حال، اگرچه می تواند اگزما را درمان کند، اما برای یافتن منبع آلرژی برای جلوگیری ازعود مجدد این بیماری در آینده، برای شما مهم است که با پزشک خود ملاقات کنید.

خواص چای اولانگ

راه حل طبیعی برای پوست سالم

اگر می خواهید پوستی سالم و درخشان داشته باشید، این خواسته فقط به برخی محصولات آرایشی ساخته شده از ترکیبات شیمیایی بستگی ندارد. بهتر است به استفاده از محلول های طبیعی برگردید و چای اولانگ یک روش جالب برای سالم نگه داشتن پوست است.

مشکلات مزمن پوستی را تسکین می دهد

اگزما یکی از بیماریهای مزمن پوست است، اما تنها این مشکل نیست. چای اولانگ دارای خواصی مانند پلی فنول است که برای رفع برخی از مشکلات مزمن پوستی مؤثر است اما برای درمان شرایط چای اولانگ به عنوان دارو اشتباه نمی شود. ملاقات با متخصص پوست شما هنوز یک اقدام الزامی است.

تحریک پوست را کاهش می دهد

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث سوزش پوست شود، گرچه چای اولانگ نمی تواند آن را به طور کامل درمان کند، اما حداقل تا زمانی که شما دارویی را برای درمان این بیماری پیدا نکنید، می تواند علائم را کاهش دهد.

رشد مو سالم را ترویج می کند

چای اولانگ نه تنها برای پوست مفید است، بلکه برای رشد سالم مو نیز مفید است. فقط کافی است که به طور روزانه و به خصوص برای وعده صبحانه، چای اولانگ را مصرف کنید تا پوست و همچنین موهای خود را تغذیه کنید.

رشد مو

از پوکی استخوان جلوگیری می کند

پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که استخوان به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی کند و یا کلسیم به طور مطلوب توسط بدن جذب نمی شود. ثابت شده است که چای اولانگ مانع از پوکی استخوان می شود، زیرا سرشار از کلسیم است و به دلیل کمک به جذب بهینه کلسیم موجود در بدن باعث تقویت استخوان می شود.

از دندان محافظت می کند

مصرف چای اولانگ به طور مرتب می تواند از پوسیدگی دندان ها محافظت کند. با این حال، شما باید مطمئن شوید که بعد از نوشیدن چای دندان های خود را مسواک بزنید یا حداقل شستشو دهید زیرا چای می تواند لکه هایی را در دندان شما به وجود آورد.

استخوان سالم را ترویج می کند

استخوان های سالم بدان معنی است که استخوان شما نه تنها قوی است بلکه می تواند بهینه عمل کند. چای اولانگ حاوی برخی از خواصی است که می تواند از چگالی استخوان سالم حمایت کند تا استخوان سالم را حفظ کند.

تراکم معدنی استخوان را در سنین بالاتر حفظ می کند

شما نمی توانید روند پیری را متوقف کنید، اما می توانید اثرات بد آن را متوقف کنید. مصرف چای اولانگ از زمان جوانی می تواند به حفظ تراکم مواد معدنی استخوان کمک کند، بنابراین استخوان های شما در سن بالا به اندازه کافی مواد معدنی بدست می آورند.

چای اولانگ

حفظ مواد معدنی را تحریک می کند

جذب مواد معدنی با پیر شدن به طور طبیعی کاهش می یابد و پس از آن کاملاً متوقف می شود. به همین دلیل اطمینان از داشتن مقدار کافی مواد معدنی (بخصوص کلسیم) هنگام ورود به سن بالا بسیار مهم است و مصرف چای خوشمزه اولانگ آن می تواند باعث حفظ مواد معدنی شود.

روش خوشمزه در درمان دیابت نوع 2

حتی در این دنیای مدرن که داروهای مدرن در حال تبدیل شدن به منبع بهبودی هستند، چای اوولانگ هنوز هم به عنوان گیاهان دارویی استفاده می شود تا به عنوان داروی مکمل بیمارانی که به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند، کمک کند.

کمک به تنظیم قند خون در جریان خون

به این دلیل که توانایی چای اولونگ برای تنظیم قند خون در جریان خون از نظر علمی اثبات شده است. این موضوع ارتباط نزدیکی با توانایی چای اولونگ در تنظیم موجودی انسولین در جریان خون دارد بنابراین گلوکز می تواند به صورت بهینه در کبد به گلیکوژن تبدیل شود.

خطر افزایش ناگهانی قند خون را کاهش می دهد

از آنجا که تنظیم قند خون در جریان خون بدون مزاحمت است، می توان خطر افزایش قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به همین دلیل است که چای اولانگ یک نوشیدنی دوستانه ای برای بیماران دیابتی محسوب می شود.

خواص چای اولانگ

سطح قند خون را متعادل می کند

متعادل کردن سطح قند خون کار ساده ای نیست اما چای اولانگ اثبات کرده است که قادر است با یک عمل بتواند آن را انجام دهد، شما باید آن را فقط به میزان متوسط و بدون اضافه کردن قند تصفیه شده مصرف کنید.

استرس را به طور مؤثر کاهش می دهد

به دو دلیل مصرف چای اولونگ در رهایی از استرس موثر است ، اول اینکه به دلیل پلی فنول های موجود در چای اولانگ و دیگری وجود L- تانن ، اسید آمینه ای است که می تواند اسید L-گلوتامیک را که در عملکرد مغز تأثیر می گذارد؛ مسدود کند تا استرس را کاهش دهد.

هوشیاری شما را احیا می کند

همیشه مقداری کیسه چای را در دفتر خود نگه دارید زیرا هر وقت شروع به از دست دادن تمرکز خود کنید، فقط کافی است از یک فنجان چای اولانگ لذت ببرید تا هوشیاری شما بازگردد. این یک راه آسان و خوشمزه برای احیای مجدد هوشیاری و تمرکز شما در محل کار است.

فعالیت ذهنی شما را بهبود می بخشد

این تنها عملکرد بدنی شما نیست که باید بهبود یابد بلکه عملکرد ذهنی شما نیز باید بهبود پیدا کند. استرس و فشار بیش از حد می تواند بر عملکرد ذهنی شما تأثیر بگذارد، اما با نوشیدن یک فنجان چای اولانگ می توانید با تمام عواملی که می تواند بر عملکرد ذهنی شما تأثیر بگذارد مقابله کنید.

فعالیت ذهنی

جایگزینی سالم نوشیدنی انرژی زا

نوشیدنی انرژی زا می تواند به نوعی برای افزایش عملکرد موثر باشد اما بیشتر محصولات نوشیدنی انرژی زا از مواد مصنوعی و پر از شکر تصفیه شده ساخته می شوند. ترکیب چای اولانگ با شکر می تواند جایگزین سالم نوشیدنی انرژی زا باشد زیرا کافئین موجود در چای اولانگ و شکر همان تأثیر نوشیدنی انرژی زا را اما با روش سالم تری به شما منتقل می کند.

ضد عفونی کننده ملایم برای روده سالم

اگر به طور روزانه از چای اولانگ استفاده می کنید، این چای می تواند به عنوان ضد عفونی کننده ملایمی برای روده سالم عمل کند، زیرا چای اولانگ حاوی برخی از خواص است که باعث پاک شدن و از بین بردن باکتری های بد داخل روده می شود.

مناسب برای هضم

هنگامی که روده شما از باکتری های غیر ضروری پاک شود که می تواند برخی از مشکلات معده را ایجاد کند، چیزی که دریافت خواهید کرد سیستم هضم سالم است. سیستم هضم سالم بر متابولیسم بدن شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

سیستم ایمنی سالم را حفظ می کند

علاوه بر پلی فنول ها، یک نوع آنتی اکسیدان دیگر وجود دارد که در چای اولونگ نیز یافت می شود که فلاونوئیدها می باشند. این نوع آنتی اکسیدان ها به طور گسترده ای در حفظ سیستم ایمنی سالم موثر هستند.

مضرات چای اولانگ

بهبود مشکلات قلبی:

به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بالا چای اولانگ، مصرف منظم آن سلامت قلب را افزایش می دهد. هم چنین چای اولانگ فشار خون بالا و کلسترول بد بدن را کاهش می دهد؛ بدین ترتیب، از بروز بیماری های قلبی می کاهد. تحقیقات انجام شده در چین نیز نشان داد، مصرف روزانه این چای می تواند خطر سکته قلبی در افراد را حدود 39 درصد کاهش دهد.

درمان درماتیت آتوپیک:

این چای حساسیت های پوستی را با کاهش تنش درمان می کند. درماتیت آتوپیک، نوعی بیماری حساسیت پوستی است که باعث قرمزی و خارش پوست می شود. ترکیبات پلی فنولی در چای اولانگ، ضدحساسیت است و پوست را از ابتلا به بیماری هایی چون درماتیت آتوپیک ایمن نگه می دارد.

پروتئین های ضد باکتریایی تولید می کند:

آیا می دانید عملکرد پروتئین های ضد باکتریایی چیست؟ خوب، بدن به نوع پروتئین زیادی احتیاج دارد و این یکی از پروتئین های ضروری است زیرا این نوع پروتئین می تواند با عفونت مبارزه کند و از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی کند.

خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد:

همانطور که در نمناک گفته ایم با مطالعات و تحقیقات خاص ثابت شده است که زنانی که به طور مرتب چای سیاه، چای سبز یا چای اولونگ مصرف می کنند، می توانند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تا 50٪ کاهش دهند. بنابراین، به هر حال آن را بنوشید، زیرا این یک روش خوشمزه برای مبارزه با سرطان است.

خطر سرطان تخمدان

فعالیت شناختی را افزایش می دهد:

اسیدهای آمینه برای عملکرد مغز ضروری است و برخی از اسیدهای آمینه موجود در چای اولونگ وجود دارد که می تواند به افزایش فعالیت های شناختی کمک کند.

درماتیت آتوپیک را درمان می کند:

اگرچه مکانیسم فعال دقیقاً مشخص نشده است، اما بسیاری بر این باورند که پلی فنول های موجود در چای اولونگ نیز به عنوان ترکیبات ضد حساسیت عمل می کنند و از این طریق سوزش و مشکلات مزمن پوستی مانند درماتیت آتوپیک را تسکین می دهند.

احتیاط ها و عوارض مصرف چای اولانگ

اگرچه فواید سلامتی چای اولانگ زیاد است، اما برخی از احتیاط های لازم را باید در نظر بگیرید. چای اولانگ دارای طعمی کاملاً قوی است، هرچند که فقط جزئی از آن تخمیر می شود. اگرچه برخی از لیست های زیر موارد نادر است اما برای شما که به کافئین حساس هستید باید آن ها را جدی بگیرید.

آب سیاه و چای اولانگ سازگاری ندارند بنابراین، افرادی که مبتلا به اختلالات چشمی هستند باید قبل از مصرف چای با پزشک مشورت کنند زیرا این چای حاوی کافئین است و به چشم فشار می آورد.

کافئین موجود در چای اولانگ می تواند افراد مختلف را تحت تأثیر قرار دهد. اما اگر به جای فواید سلامتی آن را بیش از حد مصرف کنید، دچار برخی شرایط مانند سردرد، اضطراب و بی خوابی خواهید شد.

برای کسانی که معده ضعیف دارن ، مصرف بیش از حد چای اوولانگ می تواند منجر به اسهال و برخی مشکلات گوارشی شود.

مصرف چای اولانگ به مقدار زیاد چربی در خون شما را افزایش داده همچنین می تواند باعث سردرگمی و ضربان قلب نامنظم شود.

اگر در حال حاضر در یک داروی خاص هستید، بهتر است مصرف چای اولانگ را کاهش داده یا متوقف کنید زیرا این امر می تواند در اثر بخشی داروها تداخل ایجاد کند.

از آنجا که کافئین موجود در چای اوولونگ برای برخی از افراد کاملاً قوی است، بهتر است از مصرف آن در شب پرهیز کنید، بنابراین این خواب شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

به دلیل دارا بودن کافئین موجود در آن، زنان باردار و شیرده نیز باید مصرف چای اولانگ را محدود کنند.

عدم تحمل کافئین

در صورت بروز هر یک از علائم زیر می توانید کافئین را متوقف کنید

تمام خواص چای اولانگ از لاغری تا زیبایی و درمان + عوارض

513
این مطلب مفید بود ؟130
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : nationaldailyng / drhealthbenefits / drhealthbenefits / puretaiwantea / amazing / lybrate / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
برچسب : خواص چای
وبگردی